طرز تهیه کارامل ماکیاتو

طرز تهیه کارامل ماکیاتو به همراه فوت و فن‌ها

کارامل ماکیاتو یکی از نوشیدنی‌های محبوب کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس است. کارامل ماکیاتو یک نوشیدنی بر پایه قهوه است که طعم کاراملی و شیرین ملایمی دارد. این نوشیدنی را هم به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو می‌شود. در این مطلب طرز تهیه کارامل ماکیاتو را به شما آموزش خواهیم داد.

 

کارامل ماکیاتو چیست؟ 

کارامل ماکیاتو یک نوشیدنی بر پایه قهوه است که با سیروپ وانیل، شیر، اسپرسو و سس کارامل درست می‌شود. ماکـیاتو در زبان ایتالیایی به معنی لکه است، اولین اسپرسو ماکیاتو ترکیبی از قهوه و چند قطره یا کمی شیر بود به همین دلیل هم این اسم برای این نوشیدنی انتخاب شده است. با گذشت زمان نحوه آماده سازی این نوشیدنی هم تغییر کرد. معمولا شما در کافی شاپ‌ها کارامل ماکیاتو را می‌توانید به صورت گرم و سرد (آیس کارامل ماکیاتو) سفارش بدهید. البته طرز تهیه این نوشیدنی خوشمزه اصلا پیچیده نیست و شما می‌توانید در خانه هم آن را آماده کنید.

 

بهترین قهوه برای آماده کردن کارامل ماکیاتو

کارامل ماکیاتو به طور سنتی با اسپرسو آماده می‌شود ولی شما می‌توانید از قهوه دم شده غلیظ هم استفاده کنید. اگر به موکاپات یا اسپرسو ساز دسترسی ندارید می‌توانید از قهوه فوری هم استفاده کنید.

 

سیروپ‌های مختلفی که می‌توانید استفاده کنید

کارامل ماکیاتو معمولا با سیروپ وانیل و سس کارامل درست می‌شود ولی شما می‌توانید از سیروپ شکلات، سیروپ فندق یا هر طعم دهنده دیگری هم استفاده کنید.

 

طرز تهیه کارامل ماکیاتو 

برای درست کردن کارامل ماکیاتو گرم ابتدا با دستگاه اسپرسو ساز یا موکاپات یک شات اسپرسو آماده کنید. 3/4 لیوان شیر پرچرب سرد را داخل پیچر بریزید و با نازل بخار دستگاه اسپرسوساز فوم گیری کنید. اگر اسپرسو ساز در اختیار ندارید شیر را گرم کنید(شیر نباید به جوش بیاید) و با کف ساز شیر، فوم شیر را آماده کنید. 1 قاشق غذاخوری سیروپ وانیل داخل لیوان بریزید. سپس شیر فوم گیری شده را به لیوان اضافه کنید. در مرحله بعد آرام آرام اسپرسو را به شیر اضافه کنید تا لایه‌های شیر و قهوه از هم جدا شوند. در مرحله آخر سس کارامل را روی فوم شیر بریزید. اگر دوست دارید آیس کارامل ماکیاتو درست کنید در ادامه طرز تهیه آن را به شما آموزش داده‌ایم.

 

سایر خوراکی‌هایی که با قهوه درست می‌شوند

 

طرز تهیه کارامل ماکیاتو

کارامل ماکیاتو یکی از نوشیدنی‌های محبوب کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس است. کارامل ماکیاتو یک نوشیدنی بر پایه قهوه است که طعم کاراملی و شیرین ملایمی دارد.
تعداد 1 نفر

مواد لازم

  • 1 شات اسپرسو
  • 3/4 لیوان شیر
  • 1 قاشق غذاخوری سیروپ وانیل
  • سس کارامل به مقدار لازم
  • یخ

دستور العمل‌

  • لیوان را با یخ پر کنید.
  • ابتدا سیروپ وانیل را اضافه کنید. میتوانید از سیروپ وانیل خانگی استفاده کنید که طرز تهیه ساده‌ای دارد.
  • برای درست کردن آیس کارامل ماکیاتو اسپرسو بهتر است خیلی داغ نباشد.
  • سپس شیر سرد را اضافه کنید.
  • اسپرسو را آرام آرام به شیر اضافه کنید تا قهوه روی شیر بایستد.
  • در مرحله آخر سس کارامل نوشیدنی را اضافه کنید.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز