انواع پنیر پیتزا

انواع پنیر پیتزا

به راحتی می‌توان گفت که پیتزا یکی از غذاهای مورد علاقه تمام مردم دنیا است. فقط در ایالات متحده آمریکا،  بیش از 70 هزار پیتزا فروشی وجود دارد که سالانه بیش از 32 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کنند. برای اینکه بتوانید یک پیتزای لذیذ و بی‌نقص درست کنید، باید نکات بسیاری را رعایت کنید. اما مهم‌ترین مسئله این است که برای پیتزای خود چه نوع پنیری را انتخاب می‌کنید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با انواع پنیر پیتزا آشنا کنیم، تا راحت‌تر بتوانید پنیری را انتخاب کنید که پیتزای شما بهترین طعم و ظاهر را با آن داشته باشد. با فودوتو همراه باشید!

 

انواع پنیر پیتزا

در حالی که پنیر موزارلا، چدار، پارمزان و پرولون چهار نوع اصلی پنیر پیتزا هستند، بسیاری از انواع دیگر پنیر نیز وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای درست کردن پیتزای مورد علاقه خود استفاده کنید. 

مشاهده و خرید

پنیر موزارلا

پنیر موزارلا محبوب‌ترین نوع پنیر برای درست کردن پیتزا است و در حال حاضر بسیاری از افراد برای درست کردن انواع مختلف پیتزا از آن استفاده می‌کنند. از آنجایی که این محصول با حداقل پردازش درست می‌شود، طعمی تازه دارد و بافتی سبک و خامه‌ای به شما ارائه می‌دهد.

مشاهده و خرید

پیتزا با پنیر موزارلا

شما می‌توانید از پنیر موزارلا به عنوان پنیر اصلی پیتزای مارگاریتا، ناپلی، و یونانی استفاده کنید. اگر قصد دارید که از این پنیر به تنهایی استفاده کنید، یادتان باشد که حتما اول آب داخل آن را به طور کامل تخلیه کرده، و پنیر را خیلی نازک برش بدهید. از آنجایی که پنیر موزارلا کاربردهای بسیار متنوعی دارد، اولین گزینه‌ای است که برای درست کردن مخلوط پنیر انتخاب می‌شود. به عنوان مثال، شما می‌توانید پنیز موزارلا را با پنیر پرولون ترکیب کنید و با استفاده از آن‌ها، یک پیتزای پنیر یا پیتزای پپرونی سنتی، یا انواع دیگر پیتزا را درست کنید.

 

پنیر پرولون

پنیر پرولون یک پنیر نیمه سخت ایتالیایی است و دومین پنیر محبوبی است که با دیگر پنیرها مخلوط می‌شود. عطر و طعم این نوع پنیر بسته به سن آن بسیار متفاوت است. اگر دوست دارید که پنیر پیتزای شما بافتی نرم و خامه‌ای و عطر و طعمی شیرین داشته باشد، بهتر است که یک پنیر پرولون تازه انتخاب کنید. ولی اگر به یک بافت خشک و عطر طعم تند و تیز علاقه دارید، بهتر است که یک پنیر پرولون کهنه انتخاب کنید.

 

پیتزا با پنیر پرولون

پنیر پرولون یکی از محبوبترین گزینه‌ها برای درست کردن پیتزا است. به همین دلیل شما می‌توانید به راحتی از آن برای درست کردن هر مدل پیتزایی که دوست دارید استفاده کنید. به عنوان مثال، چند مدل از پیتزاهایی که با استفاده از پنیر پرولون بسیار خوش طعم می‌شوند عبارتند از پیتزای گوجه فرنگی ایتالیایی، پیتزای مرغ و سس پستو، و پیتزای گوجه فرنگی و جعفری هستند که پنیر پرولون به عنوان پنیر اصلی در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پنیر چدار

پنیر چدار به دلیل طعم تندی که دارد در بین همه افراد بسیار محبوب است. با اینکه همه افراد تمایل ندارند پنیر چدار را به تنهایی به عنوان پنیری که در پیتزا مورد استفاده قرار می‌گیرد انتخاب کنند، اما در واقع این پنیر، یکی از انواع پنیر است که در بسیاری از مخلوط‌های پنیر پیتزا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، شما می‌توانید از پنیر چدار برای درست کردن انواع پای هم استفاده کنید. دلیل این مسئله این است که پنیر چدار مقدار کمی خاصیت انعطاف‌پذیری دارد و بر خلاف پنیر موتزارلا، به راحتی پف نمی‌کند.

مشاهده و خرید

پیتزا با پنیر چدار

شما می‌توانید برای درست کردن هر مدل پیتزایی که دوست دارید، از پنیر چدار استفاده کنید و کمی هم خلاقیت به خرج بدهید. این مدل پنیر به دلیل کاربردهای بسیار متنوعی که دارد، بر روی انواع مختلف پیتزا از جمله پیتزای پپرونی، پیتزا هاوایی، و انواع دیگر پیتزاهایی که در ترکیبات آن‌ها گوشت وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید از پنیر چدار برای درست کردن انواع پای مثل پای مرغ، چیز برگر، و پیتزای مرغ و قارچ هم استفاده کنید.

انواع پنیر پیتزا

پنیر پارمزان

این پنیر سخت می‌تواند همراه با سایر پنیرهای سخت و کهنه ایتالیایی، بر روی پیتزای داغ و تازه پخته شده رنده بشود. یادتان باشد که هیچوقت نباید پنیر پارمزان را داخل مخلوط پنیر پیتزای خود بریزید، چون طعم و بافت آن بسیار لطیف و خشک است و هرگز نباید داخل فر پخته بشود. هنگامی که پنیرهایی مانند پنیر پارمزان در معرض گرما قرار می‌گیرند، طعم اصلی آن‌ها از بین می‌رود. به همین دلیل بهتر است زمانی که پیتزا یا پای شما کاملا پخته می‌شود و آن را از داخل فر بیرون می‌اورید، زمانی که هنوز داغ است مقداری پنیر پارمسان روی آن بریزید تا جذابیت طعم آن دو چندان بشود.

مشاهده و خرید

پیتزا با پنیر پارمزان

اگر شما هم عاشق پنیر هستید، احتمالاً پنیر پارمزان یکی از پنیرهای مورد علاقه شما برای ریختن بر روی پیتزای داغ است. شما می‌توانید این مدل پنیر را روی هر پیتزایی که دوست دارید بریزید، اما پیشنهاد ما به شما، پیتزای سیسیلی، مارگاریتا، یا هاوایین است. استفاده از پنیر پارمزان بر روی پیتزای داغ، باعث می‌شود که طعم دیگر مواد تشکیل دهنده پیتزا لذیذتر بشود.

 

 

پنیر گودا

این پنیر نیمه سخت هلندی به دلیل داشتن طعمی لذیذ و منحصر به فرد، و بافتی نرم و لطیف، بسیار شناخته شده است. پنیر گودا یکی از بهترین گزینه‌ها برای درست کردن پیتزهایی است که در ترکیبات آن‌ها مرغ کبابی وجود دارد و طعم آن‌ها را لذیذتر می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید پنیر گودا را به شکل ساده، یا به شکل دودی از فروشگاه‌های مواد غذایی تنهایی کنید. اینکه کدامیک از این دو مدل را انتخاب می‌کنید، به سلیقه شخصی شما و نوع پیتزایی که قصد دارید درست کنید بستگی دارد.

مشاهده و خرید

پنیر بز

با اینکه پنیر بز مانند پنیر موزارلا و پرولون ذوب نمی‌شود، اما در هنگام پختن پیتزا در فر بسیار نرم می‌شود. شما می‌توانید چند تکه پنیر بز بر روی سطح پیتزای خود بریزید. این کار باعث می‌شود که پیتزای شما طعمی منحصر به فرد و لذیذ داشته باشد. علاوه بر این، پنیر پز همراه با پیاز کاراملی و انواع فلفل نیز طعم بسیار لذیذی ایجاد می‌کند.

 

پنیر گرویر

پنیر گرویر خیلی خوب ذوب می‌شود و عطر و طعم بسیار جذابی هم دارد. طعم منحصر به فرد این مدل پنیر، ترکیبی از طعم شیرین و طعم مغزیات است. پنیر گرویر به راحتی پف نمی‌کند و به همین دلیل، شما می‌توانید به راحتی از آن برای درست کردن انواع مختلف پیتزا استفاده کنید. برای اینکه جذابیت طعم پیتزایتان دو چندان بشود، می‌توانید همراه با این مدل پنیر بر روی پیتزا از گوجه فرنگی خرد شده، انواع فلفل، یا سوسیس استفاده کنید.

 

پنیر ریکوتا

پنیر ریکوتا یک پنیر پایه کاملا معمولی است که برای پیتزاهایی که داخل ترکیبات آن‌ها سس سفید وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پنیر معمولا با پنیر موزارلا، فونتینا، و گرویر  ترکیب می‌شود تا یک مخلوط پنیر کرمی و لذیذ برای پیتزا ایجاد بشود. شما می‌توانید همراه با پنیر ریکوتا، روی پیتزای خود مقداری مرغ یا میگو و حتی تکه‌های کلم بروکلی بریزید تا طعم آن جذابتر بشود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *