تزیین کشک بادمجان

تزیین کشک بادمجان

کشک بادمجان علاوه بر اینکه یک غذای ساده و سریع است اما می‌تواند به عنوان یک پیش غذای بسیار محبوب و شیک در مجالس مورد استفاده قرار گیرد. اما اگر قصد دارید از این غذای خشومزه در مهمانی استفاده کنید باید به تزیین کشک بادمجام توجه داشته باشید. زیرا آن چیزی که در مهمانی و مجالس بیشتر از طعم غذا اهمیت دارد زیبایی و ظاهر آن‌هاست. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم شما را به روش‌های تزئین این غذا آشنا کنیم. با مجله اشپزی فودوتو همراه ما باشید.

 

چگونه تزیین کشک بادمجان را انجام دهیم؟

قبل از هر چیزی باید به شما بگویم که لازم نیست برای تزئین کشک بادمجان از همه موادی که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد استفاده کنید. و تزیین غذا یک چیز سلیقه‌ای است بنابراین سعی کنید همان چیزی را درست کنید که با سلیقه شما مناسب است و خیلی به فکر کپی کردن از عکس‌های زیر نباشید.

کشک: کشک از دوغ تهیه می‌شود. کشک غالباً مزه ترشی دارد و در غذاهایی مانند کله جوش، آش رشته و کشک بادمجان استفاده می‌شود. اولین چیزی که خیلی ساده می‌توانید برای ظاهر غذا استفاده کنید کشک است.

نعناع داغ: نعناداغ یکی از چاشنی‌ها در غذاهای ایرانی است که از سرخ‌کردن نعنا در روغن به دست می‌آید. آش رشته و کشک بادمجان از جمله غذاهایی هستند که با این چاشنی مصرف می‌شوند. تهیه نعناع داغ نیز چند دقیقه بیشتر وقت شما را نمی‌گیرد.

پیاز داغ: پیاز داغ علاوه بر تأثیر بر رنگ و بوی غذا، طعم دلپذیری نیز به آن می‌دهد. آش رشته، کشک بادمجان و عدسی از جمله غذاهایی هستند که با این چاشنی مصرف می‌شوند.

سیر داغ: اگر شما هم مثل من از سیرخورهای حرفه‌ای باشید سعی می‌کنید از انواع مدل‌های آن به خصوص سیر داغ در تهیه و تزیین غذا استفاده کنید.

گردو: گردو، میوه مغزدار با ارزشی است که انواع مختلفی دارد. گردو منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامینها، آنتی‌اکسیدانها و مواد معدنی است. معمولا از گردو برای تهیه کشک بادمجان مجلسی استفاده می‌شود.

 

پیشنهادات تزئین کشک بادمجان مجلسی

حالا که متوجه شدید برای تهیه کشک‌بادمجان به چه مواد اولیه نیازی داریم، وقت آن رسیده است که سری به چند نمونه زیبا بزنیم. ما این عکس‌ها را از بهترین آشپزهای ایرانی در اینجا قرار داده‌ایم.

تزیین کشک بادمجان

@dailyvegan

تزیین کشک بادمجان

@floatingkitchen

تزیین کشک بادمجان

@I got it from my Maman

تزیین کشک بادمجان

@persianfoodtours

تزیین کشک بادمجان

@sabinehzand

تزیین کشک بادمجان

@tappersia

تزیین کشک بادمجان

@tappersia

تزیین کشک بادمجان

@thepersianpot

تزیین کشک بادمجان

@yummynotes_net

نکات مهم در تزیین کشک بادمجان چیست؟

در انتخاب بادمجان دقت کنید که تخم زیاد نداشته باشد و تلخ نباشد. برای این کار از بادمجان سنگین، برق و تیره با اندازه متوسط استفاده کنید.

پیاز داغ کشک بادمجان نباید کم باشد، البته خیلی زیاد هم نباید باشد. چون طعم و مزه غذا را تغییر خواهد داد و ممکن است به ذائقه مهمان‌ها خوشایند نباشد.

زعفران از جمله چاشنی‌هایی است که می‌تواند برای تزیین مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده می‌توانید آن را به صورت نقطه‌ای بر روی کشک بریزید.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *