تفاوت موهیتو و لیموناد

تفاوت موهیتو و لیموناد چیست؟

دو نوع نوشیدنی مه در روزهای گرم سال حسابی می‌چسبد لیموناد و موهیتو است. اما علی رقم اینکه از تظر ظاهر این دو نوع نوشیدنی به هم شبیه هستند اما تفاوت‌هایی هم دارند. تفاوت موهیتو و لیموناد چیست؟ با مجله آشپزی فودوتو همراه ما باشید تا با این سوال پاسخ دهیم.

 

لیموناد چیست؟

لیموناد یک نوشیدنی با طعم لیمو است که به طور معمول از لیمو، آب و شکر ساخته می‌شود (پایه لیموناد می‌تواند آب هر میوه‌ای باشد اما حتما باید در آن از لیمو استفاده شده باشد مانند: لیموناد هندوانه، یا لیموناد توت فرنگی، لیموناد ساده و …) البته می‌توان لیموناد را با آب گازدار هم تهیه کرد.

 

موهیتو چیست؟

موهیتو نوعی نوشیدنی است که با مخلوط کردن آب گازدار، برگ نعناع، شکر و آبلیمو تهیه می‌شود. در دستور اصلی تهیه موهیتو در کوبا از نعناع اسپیکاتا استفاده می‌شود که در این کشور محبوبیت زیادی دارد.حالا که با لیموناد و موهیتو آشنا شدید، امیدوارم پاسخ تفاوت موهیتو و لیموناد را پیدا کرده باشید.

 

خواص آبلیمو چیست؟

آبلیمو سرشار از ویتامین C و پتاسیم است و از بیماری اسکوربوت جلوگیری می‌کند. قندها، پلی ساکارید، اسیدهای عالی، چربی، کاراتنوئیدها، ویتامین‌های A , B 1، B 2، B3، مواد معدنی، فلانوئیدها و لیمونوئیدها و اسانس از ترکیبات موجود در آبلیموست. مهم‌ترین اسیدهای عالی لیموترش اسیدسیتریک است که ۱۰ درصد آب لیمو را تشکیل می‌دهد و همچنین ۲ درصد سیترات کلسیم و پتاسیم در آب لیمو وجود دارد. لیموترش از خونریزی جلوگیری می‌کند، موجب افزایش مقاومت بدن می‌شود، از عفونت‌ها جلوگیری می‌کند و آنتی اکسیدان قوی دارد.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *