سبزی خورشت کرفس

سبزی خورشت کرفس چیست؟

باید خورشت کرفس را در دسته خورشت‌های خاص ایرانی قرار دارد، از یک طرف افرادی هستند که خیلی از این غذا منتفرند و از طرف دیگر افرادی هستند که طرفدار پر و پا قرص این غذا هستند و آن را حتی به قورمه سبزی هم ترجیح می‌دهند. یکی از نکاتی که در تهیه این خورشت باید مدنظر قرار دهید انتخاب سبزی خورشت کرفس است با مجله آشپزی فودوتو همراه ما باشید.

 

سبزی کرفس چیست؟

نسبت نعناع به جعفری در سبزی خورشت کرفس، یک به دو یا حتی یک به سه است. یکی از دلایل تلخی خورشت این است که برخی افراد نعنای بیشتری در سبزی این غذا استفاده می‌کنند. شما می‌توانید نعنا را به نسبت کمتر از حد استاندارد نیز استفاده کنید.
بهتر است نعنا و جعفری را به صورت جداگانه تفت دهید، زیرا زمان تفت دادن نعنا بسیار کوتاه است.

سبزی کرفس شامل یک بوته کرفس (برگ کرفس را خرد کنید) و پانصد گرم نعناع و جعفری خواهد بود. و با برش زدن ساقه‌های کرفس برای خورشت استفاده کنید. این مقدار سبزی برای 4 نفر مناسب است.

 

نکاتی برای پخت سبزی خورش کرفس

سبزی کرفس باید پس از شستن به طور کامل خشک شوند و بعد خرد شوند، زیرا در غیر این صورت سبزی‌ها در هنگام طبخ له می‌شوند. اگر قصد دارید بلافاصله سبزی تازه و کرفس خود را در خورشت بریزید، آن‌ها را در روغن مایع سرخ کنید. اما اگر می‌خواهید آن‌ها را در فریزر نگه دارید، حتما سرخ کردن را با روغن جامد انجام دهید، زیرا روغن مایع ماندگاری ندارد و سبزی شما را فاسد می‌کند.

در خرید کرفس دقت کنید که کرفس باید نازک، ترد و تازه، فشرده و یکدست باشد. در ضمن، رنگ آن باید سبز کمرنگ باشد، نه سبز تیره و رو به قهوه‌ای. اگر از کرفس پیر و پژمرده برای تهیه کرفس استفاده کنید، طعم غذای شما خراب می‌شود و غذایی خشک و سفت خواهید داشت. فقط برگ‌های سبز روشن و نازک کرفس را در تهیه این غذا استفاده کنید. همچنین ساقه‌های نعنا را خرد نکنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *