طرز تهیه دوغ سنتی و ایرانی به همراه فوت و فن‌ها

طرز تهیه دوغ سنتی و ایرانی به همراه فوت و فن‌ها

دوغ یک نوشیدنی رایج در کنار سفره ما ایرانی‌هاست. و بسیاری از غذاها تنها با نوشیدن این دوغ است که معنا پیدا می‌کند. به عنوان مثال: قورمه سبزی، آبگوشت و انواع کباب با دوغ سنتی و ایرانی بسیار خوشمزه و دلچسب خواهد شد. امروز در فودوتو قصد داریم طرز تهیه دوغ سنتی و ایرانی را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

 

فوت‌و فن‌های تهیه دوغ خانگی

برای داشتن یک لیوان دوغ لازم است یک قاشق غذاخوری ماست داشته باشیم. بنابراین ده قاشق ماستی که برای تهیه دوغ استفاده کردیم برای ده لیوان دوغ خواهد بود. البته اگر بخواهیم غلظت دوغ را افزایش دهیم می‌توانیم مقدار بیشتری ماست اضافه کنیم.

برای تهیه دوغ بسته ذائقه خودتان ماست کم چرب، پرچرب و یا ترش استفاده کنید. ما در این دستور تهیه از ماست شیرین استفاده کردیم که براساس تمایل و ذائقه خودمان بوده است.

 

سایر نوشیدنی‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه دوغ سنتی و ایرانی

دوغ یک نوشیدنی رایج در کنار سفره ما ایرانی‌هاست. و بسیاری از غذاها تنها با نوشیدن این دوغ است که معنا پیدا می‌کند. به عنوان مثال: قورمه سبزی، آبگوشت و انواع کباب با دوغ سنتی و ایرانی بسیار خوشمزه و دلچسب خواهد شد.
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان کل 10 دقیقه
تعداد 10 لیوان

مواد لازم

  • 10 قاشق غذاخوری ماست
  • نمک به مقدار لازم
  • نعناع خشک به مقدار لازم

دستور العمل‌

  • ابتدا ده قاشق ماست را درون یک کاسه نسبتا بزرگ می‌ریزیم و با کمک همزن برقی و یا اگر نداشتید همزن دستی و یا یک چنگال شروع به همزدن ماست می‌کنیم تا ماست کاملا از هم باز شده و یکدست شود.
  • حالا به ازای هر سه لیوان یک قاشق چایخوری نمک می‌ریزیم. یعنی در این دستور تهیه شما به 3 قاشق چایخوری نمک احتیاج دارید.
  • بعد از اضافه کردن نمک، مجددا ماست را هم می‌زنیم تا نمک به خوبی با ماست مخلوط شود. سپس کم‌کم شروع به اضافه کردن آب بکنید.
  • بعد از اینکه آب را اضافه کردید بسته به سلیقه خودتان می‌توانید مقداری نعناع خشک به دوغ اضافه کنید. البته برخی به جای نعناع از عرق نعناع هم استفاده می‌کنند که این مورد هم بلامانع است.
  • حالا دوغ شما آماده است و می‌توانید آن را با گل محمدی و نعناع خشک تزئین کنید. نوش جان!
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز