روش دم کردن زعفران به همراه فوت و فن‌ها

روش دم کردن زعفران به همراه فوت و فن‌ها

زعفران یکی از ادویه‌های گرانقیمت و پر مصرف در آشپزی ما ایرانی است. از این ادویه در تهیه غذاهایی مانند ته چین، شله زرد و یا شربت زعفران استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم روش دم کردن زعفران را به شما آموزش دهیم. با سایت آشپزی فودوتو همراه ما باشید.

 

فوت و فن‌های دم کردن زعفران

یکی از نکاتی که باعث می‌شود رنگ زعفران خیلی خوب شود، اضافه کردن یخ بعد از ریختن زعفران در آبجوش است. این کار باعث ایجاد شک در زعفران شده و رنگ بیشتری را پس خواهد داد.

اگر ظرف درب دار ندارید، می‌توانید فرآیند دم کردن را درون یک قوری کوچک انجام دهید. پیشنهاد ما به شما استفاده از قوری کوچک و شیشه ای است که بتوانید داخل قوری را مشاهده کنید.

 

خوراکی‌هایی که زعفران پای ثابت آن‌هاست

 

 

روش دم کردن زعفران

زعفران یکی از ادویه‌های گرانقیمت و پر مصرف در آشپزی ما ایرانی است. از این ادویه در تهیه غذاهایی مانند ته چین، شله زرد و یا شربت زعفران استفاده می‌شود.
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان کل 15 دقیقه

مواد لازم

  • 1/4 فنجان آب جوش
  • 1 قاشق چایخوری زعفران ساییده شده
  • 1 تکه یخ

دستور العمل‌

  • یک قاشق چایخوری زعفران را به 1/4 فنجان آب جوش اضافه می‌کنید. برای اینکه زعفران حسابی رنگ پس دهد، به اندازه یک مکعب یخ (اندازه یک قوطی کبریت) درون ظرف بیاندازید.
  • درب ظرف را ببندید و ظرف را در یک محیط گرم مانند کنار گاز قرار دهید تا زعفران شما دم بکشد. بعد از آن می‌توانید در انواع غذا از زعفران دم کرده استفاده کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز