طرز تهیه سیر ترشی به دو روش 7 ساله و فوری

طرز تهیه سیر ترشی به دو روش 7 ساله و فوری

ترشی‌ها انواع مختلفی دارد و معمولا با غذاهای نونی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از غذاهایی که با سیر ترشی فوق‌العاده می‌شود آبگوشت است. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه سیر ترشی را به دو روش 7 ساله و فوری به شما آموزش دهیم. با مجله آشپزی فودوتو همراه ما باشید.

 

فوت و فن‌های تهیه سیر ترشی

سیری که در سیر ترشی از آن استفاده می‌کنید باید سفت باشد و هرگز از سیرهایی که در مرحله خراب شدن هستند استفاده نکنید. زیرا ترشی شما را خراب خواهند کرد و کپک می‌زنند.

اگر حدس می‌زنید که سرکه ای که خریداری کردید دارای آب است، ابتدا آن را درون یک قابلمه ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا آب آن بخار شود. تا سرکه غلیظ و ماندگاری داشته باشید.

معمولا برای اینکه ظرف هوا نکشد، یک نایلون فریزر روی درب قرار داده و بعد آن را محکم می‌بندنند تا مانع ورود هوا به ظرف و خراب شدن ترشی شود. البته اگر مطمئن هستید که ظرف هوا نمی‌کشد نیاز به انجام این کار نیست.

 

روش دوم، تهیه سیر ترشی فوری

ابتدا سیرها را درون قابلمه ریخته و روی آن را با مقداری سرکه بالزامیک می‌پوشانیم. نمک به مقدار لازم، 3 قاشق غذاخوری شیره خرما، یک قاشق غذاخوری رب انار به آن اضافه کرده و آن را روی حرارت می‌گذاریم. بعد از 15 دقیقه از روی گاز برداشته و اجازه می‌دهیم تا کامل خنک شود. و در نهایت آن‌ها را درون یک شیشه تمیز ریخته و درب آن را محکم می‌بندیم. این روش تهیه سیر ترشی فوری است و بعد از 7 روز می‌توانید آن را استفاده کنید.

 

سایر ترشی‌های خوشمزه ای که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

طرز تهیه سیر ترشی

ترشی‌ها انواع مختلفی دارد و معمولا با غذاهای نونی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از غذاهایی که با سیر ترشی فوق‌العاده می‌شود آبگوشت است.
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان کل 15 دقیقه
تعداد 1 شیشه ترشی

مواد لازم

  • 20 بوته سیر
  • 2 لیتر سرکه انگور یا سرکه سیب
  • نمک به مقدار لازم

دستور العمل‌

  • قبل از هرکاری باید گل‌های سیر را تمیز کرده و بشویید، برای اینکار ابتدا سیر را خیس کنید تا آلودگی‌های داخل آن خارج شود.
  • بعد از اینکه سیر را شستیم آن را درون سبد ریخته و جلوی آفتاب می‌گذاریم تا کامل خشک شود. وجود آب باعث کپک زدن ترشی می‌شود.
  • حالا وقت آن رسیده که سیرها را درون ظرف شیشه ای بریزید، ما ترجیح می‎دهیم به صورت بوته‌ای آن‌ها را درون ظرف بریزیم بسته به سلیقه خودتان می‌توانید آن را حبه جبه کرده و درون ظرف بریزید.
  • بعد از اینکه شیشه پر شد مقدار کمی نمک (حدود 1 قاشق چایخوری) اضافه کنید. و در نهایت سرکه را روی سیرها ریخته و درب آن را محکم ببندید.
  • دو هفته بعد درب ترشی را باز کرده و بررسی کنید تا اگر مقدار سرکه کم شده بود مجددا به آن سرکه اضافه کنید.
  • سیر ترشی را در محیط تاریک و خشک قرار دهید، بعد از 3 ماه سیر ترشی قابل استفاده خواهد بود. البته ترشی سیر هرچقدر بیشتر بماند مثلا 7 سال مزه بهتری خواهد داشت.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز